Leirin johtajat

Tämä tehokaksikko on johtanut leiriä kesästä 2022 alkaen. Leirin pyörittämisen ohella duo myös musisoi yhdessä, viime vuosina enimmäkseen barokkimusiikin äärellä.

Katri Kaihola on toiminut vuodesta 2004 viulunsoiton lehtorina Joensuun konservatoriolla. Hän on alunperin kotoisin Turusta ja hakenut vauhtia soittoon pedagogiopintojen ja orkesterimusisoinnin lisäksi myös ulkomailta. Tämän viuluopen mielestä musiikin maailmassa parasta on kun saa haastaa itseään. Nuorten musikanttien kehittymisessä ja kasvamisessa mukana oleminen on hänelle sydämen asia!
Henna Martikainen on joensuulainen, Sibelius-Akatemiasta valmistunut pianisti ja pianopedagogi. Vuosien varrella hän opettanut pianonsoittoa eri musiikkioppilaitoksissa, ja viimeiset kymmenen vuotta hän on toiminut Itä-Suomen yliopiston luokanopettajankoulutuksessa soiton- ja musiikkikasvatuksen yliopisto-opettajana. Tällä hetkellä Henna myös opiskelee työn ohessa toista vuotta barokkimuusikoksi pääaineenaan cembalo. Hennalla on kokemusta Pohjois-Karjalan Musiikkiyhdistyksen musiikkileireiltä jo omasta lapsuudestaan 1990-luvulta, jolloin leirillä oltiin kaksi viikkoa yhtä soittoa (lähes kirjaimellisesti!). Tuolloin ajat olivat erilaiset: leiri oli vielä paljon suurempi kuin nykyään, ja yhteyttä kotiin pidettiin harvakseltaan soittamalla leirin ainoasta puhelinkopista. Parasta oli saada olla kavereiden kanssa koko leirin ajan! Mutta tuolloinkin lapsista pitivät huolta leirihenkilökunnan turvalliset aikuiset. Noilta leireiltä on säilynyt paljon rakkaita muistoja ja elämänmittaisia ystävyyssuhteita. Onpa leiriystävistä pari mukana yhdistyksen toiminnassa ja opettajina leirilläkin. Hennalle leirinjohtajan tehtävä on suuri kunnia; nyt hän saa itse olla jatkamassa arvokasta musiikkileiriperinnettä tämän päivän lapsille ja nuorille. Leirillä edelleen parasta on yhteishenki: ihanat musiikista innostuneet lapset ja nuoret, mahtava ope-ja vapariporukka sekä taianomainen tunnelma. Nähdään kesällä Niittylahdessa!